LiveSports Snowcross SM Series 2018: Uusi ilme

Snowcrossin SM-sarja sai uuden promoottorin myötä myös uuden ilmeen.

LiveSports Promotions Oy:n toimitusjohtaja Pauli Kauppinen ja ilmeen suunnittelusta vastannut Lassi Mäki-Kala mainostoimisto Ajaton Idea Oy:stä kertovat taustoja ilmeen suunnittelun takaa. Ajaton Idea on tamperelainen, vuodesta 2013 lähtien toiminut mainostoimisto, jolla on vahva osaaminen erityisesti moottoriurheilun parissa tehdystä markkinoinnista.

”Snowcrossin tapauksessa brändi ilmeineen haluttiin tuoda selkeästi tähän päivään – tehdä siitä raikkaampi. Tarkoitus oli luoda myös lähestyttävämpi ja yksinkertaisempi versio siitä, mitä extreme-urheilun logojen ja ilmeiden parissa on ehkä yleensä totuttu näkemään. Turhien elementtien karsiminen brändin ilmeestä tekee siitä samalla myös globaalimman. Uusi ilme pyrkii siis viestimään extremestä tyylitellysti ja ammattimaisesti, mutta kuitenkin myös extreme-urheilulle tunnusomaisia piirteitä kunnioittaen”,summaa uuden ilmeen kynäilystä vastannut Lassi Mäki-Kala mainostoimisto Ajattomalta.

Yhtenäinen ilme viestii moottorikelkkailun olemassaolosta myös lajia aiemmin tuntemattomille. Entistä isompi yleisö voi tunnistaa snowcrossin kiinnostavana urheilulajina. “On ollut erittäin hienoa huomata, kuinka lajia täysin tuntemattomien ihmisten mielenkiinto on herännyt uuden visuaalisen ilmeen myötä. Tämä antaa todella paljon luottoa tulevien tapahtumien vetovoimaan, sillä olemme saaneet toistuvasti hyvää palautetta siitä, miten kiinnostavalta kelkkailu nyt näyttää.” kertoo Pauli Kauppinen ja jatkaa; ”Amerikassa puun kaatamisestakin on tehty kiinnostava urheilulaji. Kun snowcrossia tarpeeksi toistetaan ja sama graafinen ilme näkyy monista eri medioista, kiinnostus herää. Se  parhaimmillaan johtaa toistuvasti aiheen pariin palaamiseen.”

LiveSportsin tavoitteena on saada kelkkailulle paljon julkisuutta ja lajin pariin paljon uusia harrastajia. Tämä tietää hyvää kelkka-alan toimijoille, kun laji esitellään uudessa valossa.

Jätä kommentti